Czanieckie Makarony
Program kulinarny

415 minut programu
400 sztuk makaronu
60 godzin na planie
42 odcinki
32 osoby zaangażowane w produkcję
20 przepisów z 15 krajów
14 gości
8 kulinarnych tutoriali
2 sezony

Czanieckie Makarony

Firma z ponad 25-letnią tradycją, znana dzięki kultowej krajance – flagowemu produktowi marki. W swojej ofercie ma ponad 40 rodzajów makaronów, dystrybuowanych w sieciach handlowych w całej Polsce oraz w sklepie internetowym na: sklep.makaron.pl. To jeden z największych producentów makaronów i jego eksporter do USA, Anglii oraz Irlandii.

Projekt

W kwietniu 2016 r. w związku z kolejnym etapem komunikacji marki Czanieckie Makarony oraz rosnącą popularnością treści video, rozpoczęliśmy emisję internetowego programu kulinarno-podróżniczego WszechSmaki.TV. Odcinki publikowane są na portalu Czanieckich: wszechsmaki.pl oraz na YouTube’owym kanale marki. Prowadzącymi program zostali: pół Polka, pół Czeszka Iza Kapias – aktorka znana z serialu „Przepis na życie” czy „M jak miłość” oraz Mateusz Czekierda – wielokrotnie nagradzany i charyzmatyczny szef kuchni.

Celem programu jest promowanie szerokiej oferty marki poprzez dzielenie się przepisami na makaronowe dania z różnych stron świata. Projekt jest częścią kampanii „Czanieckie Makarony inspirują w każdej kuchni”, odwołującej się do wątku podróżniczego i poznawania kuchni świata.

Szczegóły realizacji

Kompleksowo zrealizowaliśmy projekt – od przedstawienia jego koncepcji, zaproszenia gości do współpracy, opracowania scenariusza odcinków, współpracy z ekipą realizatorską, koordynowania montażu, publikację i promocję.

W pierwszym sezonie zaprosiliśmy do programu obcokrajowców mieszkających w Polsce, m.in. Misheel Jargalsaikhan (znaną z serialu „Rodzina zastępcza” i „Tańca z gwiazdami”), projektantkę mody Natashę Pavluchenko, czy Nikosa Karampotisa (reprezentującego jedną z największych w Polsce sieci fryzjerskich Trendy Hair Fashion). Każdy odcinek składał się z trzech części: wywiadu z gościem oraz dwóch kulinarnych odsłon – przepisu gościa na egzotyczne danie z makaronem oraz przepisu na polskie danie w nowoczesnej odsłonie.

Sezon drugi poświęciliśmy głównie na promocję nowego produktu marki – makaronu wysokobłonnikowego oraz innych produktów z linii FIT. Do współpracy zaprosiliśmy popularnych youtuberów – trenerów fitness: Adę Palkę, Mistrzynię Świata w Fitnessie Sylwetkowym Natalię Gacką-Dressler, Sportsmamę Olę Rożnowską oraz trenera mężczyzn Mariusza Mroza. Kontynuując wątek podróżniczy, wśród gości pojawili się również autorzy blogów i vlogów o podróżach, m.in. śpiewająca podróżniczka Diana Demi Marszewska, Łukasz Nowak z Klubu Podróżników Soliści, Anita Demianowicz i Marcelina Ziętek – modelka i aktorka młodego pokolenia, która z racji swojej profesji często podróżuje.

Wykorzystując popularność tutoriali, stworzyliśmy 8 odcinków Czanieckiej Szkoły gotowania, która wcześniej publikowana była w formie poradnika na portalu Wszechsmaki.pl. Tutoriale prowadzone przez ambasadora marki – Mateusza Czekierdę, to kilkuminutowe #DIY, m.in. na słony karmel, zieloną oliwę, czy ziemniaki z ogniska bez ogniska. Nietypowe kulinarne triki nie odnoszą się bezpośrednio do makaronu, ale do ogólnie pojętej sztuki gotowania, co pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców.